Toggle Nav
Winkelwagen
Minicart USP
minicart_usp

Zonder omwegen en super vers!

Veelgestelde vragen

Algemeen

Waarom werkt mijn kortingscode niet?

Weet je zeker dat je de goede code hebt ingevuld? Het kan zo zijn dat de code is verlopen, of dat deze code al eerder is gebruikt. Als dat niet het geval is, neem dan contact met ons op. We willen er natuurlijk zeker van zijn dat je geen leuke korting misloopt!

Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten voor onze brievenbuspakketten (12 tulpen) bedraagt € 3,50. Voor onze postverzenddozen (20 tulpen of meer) betreffen de verzendkosten € 5,95. Let op: voor iedere bestelling worden aparte bezorgkosten berekend.
Kan ik ook tulpen naar het buitenland sturen?
Wij bezorgen in Nederland en België. Het is bij ons helaas nog niet mogelijk om tulpen in andere landen te laten bezorgen.
Hoe kan Tulpen.nl 7 dagen vaasleven garanderen?
Onze tulpen komen rechtstreeks van onze eigen kwekerij en worden pas geoogst als jij ze besteld hebt. Dit betekent doorgaans dat de tulpen binnen 24 uur na oogsten bij jou thuis in de vaas staan.
Kan ik ook een vaas bij mijn tulpen bestellen?
Nee. Helaas kan je bij ons (nog) geen vaas bestellen bij je tulpen bestellen.
Hoe worden mijn bestelde tulpen verpakt?
We verzenden de door jou bestelde tulpen in speciaal ontworpen cadeauverpakkingen. Dus of je nu voor je zelf bestelt of de tulpen als cadeau of verrassing bij iemand anders wilt laten bezorgen, het is een feestje om ze uit te pakken. De cadeauverpakkingen zijn zo ontworpen dat de tulpen tijdens transport in topconditie blijven. Wanneer je 20 tulpen of meer besteld zullen de tulpen per bos van 10 stuks bij elkaar worden verpakt.
Er zit nog weinig kleur op mijn tulpen, hoe kan dat?
Wij oogsten onze tulpen als ze nog in 'slaap' zijn. Dit betekent dat de bloemen nog weinig kleur vertonen. Op deze manier kan je thuis extra lang van je tulpen genieten. Na een aantal uurtjes in het water en op kamertemperatuur krijgen de tulpen vanzelf kleur!
Mijn tulpen zijn licht gebogen bij aankomst, hoe kan dit?
Geen zorgen, binnen een halve dag zijn de tulpen weer recht gegroeid. Tulpen zijn een natuurproduct en kunnen tijdens het transport daarom iets door groeien. Als de tulpen na ontvangst wat slapjes zijn, kun je ze het beste inrollen in een papier (bijvoorbeeld een krant) en een uurtje ingerold en al op water zetten.
Ik wil graag een persoonlijke boodschap toevoegen aan mijn bestelling, waar kan ik dit doen?
De persoonlijke boodschap kan worden toegevoegd in stap twee (verzending) in het uitcheckproces. Nadat je de contact- en adresgegevens hebt toegevoegd kun je onderaan deze pagina ook de persoonlijke boodschap voor de ontvanger toevoegen.

Bestelling

Kan ik mijn bestelling nog annuleren?

Als je je bestelling wilt annuleren is het belangrijk om zo snel mogelijk contact met onze klantenservice op te nemen. Omdat we je bestelling vrijwel direct in behandeling nemen, kan het zijn dat we al bezig zijn om je order te verwerken.

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Je kunt je bestelling volgen door via de track & trace-code, die je per e-mail van ons ontvangen hebt bij de orderbevestiging. Je kunt deze link volgen vanaf het moment dat onze pakketbezorger Packs het pakket in behandeling heeft genomen. Brievenbuspakketjes (tot 12 tulpen) kunnen niet gevolgd worden met een track & trace-code.

Kan ik mijn bezorgadres nog wijzigen nadat ik heb betaald?
Ja, wij kunnen het bezorgadres en de verzenddatum nog aanpassen. Stuur direct een mailtje naar klantenservice@tulpen.nl en we passen de gegevens gemakkelijk voor je aan. Je ontvangt dan van ons een bevestiging dat je bestelling aangepast is.

Betaling

Welke betaalmethodes kan ik gebruiken?

Naast iDEAL kun je bij ons ook met Bancontact, PayPal, Creditcard en zelfs Apple Pay betalen.

Krijg ik een factuur na mijn betaling?
Zodra je de bestelling betaald hebt, krijg je van ons een orderbevestiging. In deze orderbevestiging staat het factuurnummer. Je kunt de factuur als pdf downloaden. De factuur is ook altijd terug te vinden in je persoonlijke Tulpen.nl account. De factuur zal niet worden meegegeven met de tulpen.

Bezorging

Wanneer wordt mijn bestelling verstuurd?

Tulpen die je vóór 12.00 uur bestelt, worden dezelfde dag nog verwerkt en de volgende dag op het door jou opgegeven adres bezorgd. Wanneer je aangeeft de tulpen op een andere dag te willen ontvangen, houden we daar uiteraard rekening mee en worden ze op die dag bezorgd.

Hoe traceer ik mijn bestelling?

In Mijn account kun je de status van je order altijd bekijken, meestal direct nadat je de bestelling geplaatst hebt. Als je meer dan 12 tulpen besteld hebt, ontvang je per e-mail een track & trace-code zodra de bestelling verzonden is.

Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?
Wanneer je vóór 12.00 uur bestelt, worden de tulpen doorgaans de volgende dag bezorgd. Wanneer je de tulpen op een andere dag bezorgd wilt hebben, kun je dat aangeven bij je bestelling
Waarom kan ik niet op zondag laten bezorgen?
Op zondag bezorgt onze pakketbezorger Packs helaas niet. Ook op feestdagen geldt een aangepaste dienstverlening. Valentijnsdag en Moederdag zijn hierop een uitzondering.
Mijn brievenbuspakketje is niet door de brievenbus gekomen, hoe kan dat?
Wanneer het de postbode niet lukt om het brievenbuspakketje door de brievenbus te bezorgen, bijvoorbeeld omdat de brievenbus vol zit, of het pakketje niet past zonder te beschadigen, zal de postbode het pakketje aan de deur bezorgen.
Wie bezorgt mijn pakketje?
De bezorging van al onze pakketten wordt verzorgd door Packs. Packs is gespecialiseerd in het bezorgen van verse producten zoals bloemen. Je hoeft je dus geen zorgen te maken of je tulpen wel goed aankomen!
Wat als de ontvanger niet thuis is?
Wanneer er niemand thuis is zal onze postbezorger het pakketje bij de buren afgeven. Wanneer de buren ook niet open doen, krijgt de ontvanger een briefje op de deurmat waarop een nieuwe afspraak kan worden gemaakt om het pakket alsnog in ontvangst te nemen. Voor de bezorging van onze brievenbuspakketjes hoef er niemand thuis te zijn.
Waarom kan ik niet op maandag laten bezorgen?
Onze pakketbezorger haalt de pakketjes helaas niet op in het weekend. Dit betekent dat we jou tulpen, in verband met de houdbaarheid, helaas niet op maandag kunnen bezorgen.

Mijn Tulpen.nl

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?

Geen zorgen. Als je jouw wachtwoord bent vergeten, kun je op ‘wachtwoord vergeten?’ klikken op de inlogpagina. Je ontvangt dan een e-mail met een link waarmee je een nieuw wachtwoord aan kunt maken.

Ik wil graag mijn gegevens aanpassen, waar doe ik dat?

Je gegevens kun je aanpassen in Mijn account. Hier kun je tevens je wachtwoord aanpassen.

Privacy

Hoe gaan jullie om met mijn persoonlijke gegevens?

Jouw persoonlijke gegevens worden nooit aan derden gegeven, ook niet aan de ontvanger van een pakket. Onze privacyverklaring kan je hier lezen. Als je nog meer vragen hebt, neem dan contact met ons op via privacy@tulpen.nl.  

Retourneren

Kan ik mijn bestelde tulpen retourneren?

Tulpen zijn versproducten, daarom is het helaas niet mogelijk om je bestelling te retourneren. Wanneer je niet tevreden bent over je bestelling, staan we uiteraard wel voor je klaar. Neem dan contact op met ons via klantenservice@tulpen.nl.